środa, 3 lutego 2016

Przywitanie głosowe

Zaprojektujemy program, który zapyta się nas jak mamy na imię. Po uzyskaniu naszej odpowiedzi przywita się z nami komunikatem głosowym.

  • utwórz nowy projekt, wpisz nazwę projektu np. przywitanie
  • uruchom program i pozostań w Designer
  • na początku musimy zaprojektować wygląd naszego programu


Na naszym ekranie powinny być umieszczone 3 elementy:

- pole w które wpisujemy swoje imię - TextBox

- przycisk, którym potwierdzamy wpisanie imienia - Button

- pole w którym pojawi się komunikat do nas skierowany - Label

  • po lewej stronie z Palette wybierz Button i przeciągnij go na obszar Viewer

  • po prawej stronie ekranu w Components zmień nazwę na przycisk_imie
  • po prawej stronie ekranu w Properties dokonaj zmian:
    • kolor i kształt przycisku
    • Text - wpisz np. Kliknij mnie

  • po lewej stronie z Palette wybierz TextBox przeciągnij go na obszar Viewer nad przycisk Kliknij mnie
  • po prawej stronie ekranu w Components zmień nazwę na okno_imie
  • po prawej stronie ekranu w Properties dokonaj zmian:
    • kolor i kształt przycisku
    • Text - wpisz np. Podaj swoje imię?

  • po lewej stronie z Palette wybierz Label przeciągnij go na obszar Viewer pod przycisk Kliknij mnie
  • po prawej stronie ekranu w Components zmień nazwę na Twoje_imie
  • po prawej stronie ekranu w Properties dokonaj zmian:
    • kolor i kształt przycisku
    • Text - wykasuj tekst, który tam jest (w efekcie na ekranie pozostanie mały znak)


Uporządkujemy wygląd naszego ekranu


  • kliknij po prawej stronie ekranu w Screen1

    • zmień AlignHorizontal na Center 
    • w Backgroundlmage wstaw plik graficzny jako tło 


 Przechodzimy  do trybu Blocks


  • po lewej stronie wybierz  Blocks / Screen1 / przycisk_imie. W oknie pojawią się proponowane klocki, wybierz when przycisk_imie Click do i przeciągnij na pole robocze


  • wybierz  Screen1 / Twoje_imie. Odszukaj setTwoje_imie.Text to i umieść go wewnątrz poprzedniego elementu
  • wybierz Built-in/Text. Odszukaj join dołącz do niego 2 puste pola tekstowe Wpisz do nich przywitanie, pamiętaj o spacjach na końcu 
  • wybierz Screen1 /okno_imie. Odszukaj okno_imie.Text i dołącz do join jak w przykładzie





  • wybierz  Screen1 / okno_imie . Odszukaj set okno_imie.Text to i umieść go wg przykładu
  • wybierz Built-in/Text. Odszukaj puste pole i dołącz do poprzedniego elementu



SPRAWDŹ DZIAŁANIE SKRYPTU

Dołączymy przywitanie głosowe



  • wróć do Designer 
  • po lewej stronie z Media wybierz TextToSpeech i przeciągnij go na obszar Viewer. Pojawi się jako nowy element pod obszarem Screen1.



  • przejdź do Block
  • wybierz  Screen1 / TextToSprech . Odszukaj set TextToSprech to i umieść pośrodku skryptu
  • dołącz pola odpowiedzialne za tekst (możesz zduplikować elementy z poprzedniego polecenia)




Sprawdź ponownie działanie skryptu.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz