Zaprojektujemy program, który zapyta się nas jak mamy na imię. Po uzyskaniu naszej odpowiedzi przywita się z nami komunikatem głosowym.
- utwórz nowy projekt, wpisz nazwę projektu np. przywitanie
- uruchom program i pozostań w Designer
- na początku musimy zaprojektować wygląd naszego programu
Na naszym ekranie powinny być umieszczone 3 elementy:
- pole w które wpisujemy swoje imię - TextBox
- przycisk, którym potwierdzamy wpisanie imienia - Button
- pole w którym pojawi się komunikat do nas skierowany - Label
- po prawej stronie ekranu w Components zmień nazwę na przycisk_imie
- po prawej stronie ekranu w Properties dokonaj zmian:
- kolor i kształt przycisku
- Text - wpisz np. Kliknij mnie
- po lewej stronie z Palette wybierz TextBox przeciągnij go na obszar Viewer nad przycisk Kliknij mnie
- po prawej stronie ekranu w Components zmień nazwę na okno_imie
- po prawej stronie ekranu w Properties dokonaj zmian:
- kolor i kształt przycisku
- Text - wpisz np. Podaj swoje imię?
- po lewej stronie z Palette wybierz Label przeciągnij go na obszar Viewer pod przycisk Kliknij mnie
- po prawej stronie ekranu w Components zmień nazwę na Twoje_imie
- po prawej stronie ekranu w Properties dokonaj zmian:
- kolor i kształt przycisku
- Text - wykasuj tekst, który tam jest (w efekcie na ekranie pozostanie mały znak)
Uporządkujemy wygląd naszego ekranu
- kliknij po prawej stronie ekranu w Screen1
- zmień AlignHorizontal na Center
- w Backgroundlmage wstaw plik graficzny jako tło
Przechodzimy do trybu Blocks
- po lewej stronie wybierz Blocks / Screen1 / przycisk_imie. W oknie pojawią się proponowane klocki, wybierz when przycisk_imie Click do i przeciągnij na pole robocze
- wybierz Screen1 / Twoje_imie. Odszukaj setTwoje_imie.Text to i umieść go wewnątrz poprzedniego elementu
- wybierz Built-in/Text. Odszukaj join dołącz do niego 2 puste pola tekstowe Wpisz do nich przywitanie, pamiętaj o spacjach na końcu
- wybierz Screen1 /okno_imie. Odszukaj okno_imie.Text i dołącz do join jak w przykładzie
- wybierz Screen1 / okno_imie . Odszukaj set okno_imie.Text to i umieść go wg przykładu
- wybierz Built-in/Text. Odszukaj puste pole i dołącz do poprzedniego elementu
SPRAWDŹ DZIAŁANIE SKRYPTU
Dołączymy przywitanie głosowe
- wróć do Designer
- po lewej stronie z Media wybierz TextToSpeech i przeciągnij go na obszar Viewer. Pojawi się jako nowy element pod obszarem Screen1.
- przejdź do Block
- wybierz Screen1 / TextToSprech . Odszukaj set TextToSprech to i umieść pośrodku skryptu
- dołącz pola odpowiedzialne za tekst (możesz zduplikować elementy z poprzedniego polecenia)
Sprawdź ponownie działanie skryptu.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz