wtorek, 23 lutego 2016

Kieszonkowy tłumacz

Naszym celem jest zaprojektowanie programu, który umożliwi nam przetłumaczenie  z języka polskiego na angielski i odwrotnie. Dodatkowo do przetłumaczonego tekstu zostanie  dołączony komunikat głosowy.




Na naszym ekranie powinny być umieszczone 4 rodzaje elementów:

- pole w które wpisujemy słowa w języku polskim lub angielskim - TextBox

- 2 przyciski, którymi wskazujemy w jakim języku ma być tłumaczenie - Button

- pole w którym pojawi się przetłumaczony tekst - Label

narzędzie umożliwiające tłumaczenie - TextToSpeech

- narzędzie umożliwiające komunikaty głosowe - Yandex Translate









  • po lewej stronie z Palette wybierz TaxtBox i przeciągnij go na obszar Viewer
  • po prawej stronie ekranu w Properties dokonaj zmian:

      • kolor i kształt przycisku
      • Hint - umieść napis Wpisz tekst
      • Width - ustaw na Fill parent...
      • Text - okno pozostaw puste
      • TextAlignment  - ustaw center 



    Aby móc rozmieścić dwa przyciski obok siebie wykorzystamy Layout / HorizontalArrangement



    • odszukujemy po lewej stronie, przeciągamy na Viewer 
    • w Properties zmieniamy Width na Fill parent




    Dodajemy dwa przyciski 


    • po lewej stronie z Palette wybierz Button i przeciągnij go na obszar Viewer
    • po prawej stronie ekranu w Components zmień nazwę na tlumacz_na_angielski
    • po prawej stronie ekranu w Properties dokonaj zmian:
      • kolor i kształt przycisku
      • zmieniamy Width na Fill parent (zmieniamy po dodaniu drugiego przycisku)
      • Text - wpisz np. na angielski





    Tą samą procedurę powtarzamy dla drugiego przycisku. Zmieniamy nazwę na tłumaczenie na język polski.




    Wstawiamy pole w którym pojawi się tłumaczony tekst.


    • po lewej stronie z Palette wybierz Label przeciągnij go na obszar Viewer pod oba przyciski 
    • po prawej stronie ekranu w Components zmień nazwę na Tlumaczenie
    • po prawej stronie ekranu w Properties dokonaj zmian:
      • kolor i kształt przycisku
      • Text - wykasuj tekst, który tam jest (w efekcie na ekranie pozostanie pionowy znak)














    • po lewej stronie z Media wybierz TextToSpeech przeciągnij go na obszar Viewer. Narzędzie zobaczysz pod ekranem




      • po lewej stronie z Media wybierz YandexTranslate przeciągnij go na obszar Viewer.  Narzędzie zobaczysz pod ekranem
      • tak samo dołącz kolejny YandexTranslate






      Uporządkujemy wygląd naszego ekranu


      • kliknij po prawej stronie ekranu w Screen1
        • zmień AlignHorizontal na Center 
        • w Backgroundlmage wstaw plik graficzny jako tło 






      Przechodzimy  do trybu Blocks


      • po lewej stronie wybierz  Blocks / Screen1 / tlumacz na angielski. W oknie pojawią się proponowane klocki, wybierz when tlumacz na angielski Click do i przeciągnij na pole robocze






      • wybierz  Screen1 / TextToSpeech. Odszukaj set TextToSpeech. Language to i umieść go wewnątrz poprzedniego elementu
      • wybierz Built-in/Text. Odszukaj puste pole tekstowe. Wpisz do niego en i potwierdź enterem. Dołącz do poprzedniego elementu




      • wybierz  Screen1 / YandexTranslate1. Odszukaj call YandexTranslate.requestTranslation i umieść go pod poprzednim elementem
      • wybierz Built-in/Text. Odszukaj puste pole tekstowe. Wpisz do niego pl-en i potwierdź enterem. Dołącz do poprzedniego elementu
      • wybierz  Screen1/ TextBox1. Odszukaj TextBox1.Text i dołącz do ostatniego elementu



      • wybierz  Screen1 / YandexTranslate1.  Odszukaj when YandexTranslate1.GotTranslation do i umieść go na Viewer




      • wybierz  Screen1/ tlumaczenie. Odszukaj set tlumaczenie.Text i dołącz do ostatniego elementu
      • powyżej zobaczysz translation, kliknij na niego prawym przyciskiem myszy i wybierz get.translation. Dołącz do poprzedniego polecenia



      • wybierz  Screen1 / TextToSpeech1. Odszukaj call TextToSpeech1. Speak message i umieść go pod poprzednim elementem
      • wybierz  Screen1/ tlumaczenie. Odszukaj tlumaczenie.Text i dołącz do poprzedniego elementu






      • wybierz  Screen1/ TextBox1. Odszukaj set TextBox1.Text to i dołącz do ostatniego polecenia
      • wybierz Built-in/Text. Odszukaj puste pole tekstowe. Dołącz do poprzedniego elementu


      Wykonaj to samo działanie dla tłumaczenia na język polski wg poniższego przykładu .




      Sprawdź działanie programu :)


      Brak komentarzy:

      Prześlij komentarz